نگه داری از سیستم خورشیدی

 نحوه نگه داری از سیستم خورشیدی

         

1) محل اینورتر:

از یک ولت سنج و یک آمپر سنج برای وارسی و یادداشت ولتاژ و جریان ورودی در ظرف DC و میزان جریان و ولتاژ در طرف AC اینورتر مصرف کند. چراغ LED را چک کرده و از روشن بودن آن به نشانه کارکرد درست اینورتر اطمینان حاصل کند. اینورتر  بتواند مقدار مجموع کیلو وات ساعت تولید را از زمان شروع به کار کرده است نشان بدهد ، آن مقدار را یادداشت کند. این اندازه عدد که از آخرین وارسی سیستم به دست آورده و مقایسه کند.

 

2) پشت بام :

شرایط ماژول را ارزیابی و یادداشت  کرده دنبال نشانه نقص گردد. مثال به تغییر رنگ ، لعاب بخار کرده ، ورق ورق شدن لایه ، تاب برداشت پنل و یا نشت آب ضمن دنبال صفحه ترک خورده و قاب دفورم شده هم باشد. تمام پیچ ومهره ی شل را سفت کند. پیچ مهره که ماژول را به پایه متصل کرده و تمام اتصال در ماژول را محکم کند و دنبال جویدگی سیم توسط حیوان باشد. دنبال بریدگی  خوردگی و یا نقطه فرسوده روی سیم بگردد. اگر سیم معیوب یافتد آن را تعویض کند . اتصال بین ماژول و اتصالات بین ماژول و جعبه تقسیم را باز کند و به دنبال اتصال کثیف ، شل و قطع گردد و در صورت لزوم آن را تعمیر کند. مطمئن شود تمام اتصالات محکم هست. هر مشکل را که می تواند بعد و یا در بازرسی زمان بندی شده آتی رفع کرد یادداشت نماید.جعبه تقسیم را ببیند و تمام لوله خرطومی را وارسی نماید. تمام منابع سایه را را از صفحات دور کند و آن را برای زدودن گرد و خاک آب بگیرد . بعضی آلودگی وآلودگی ناشی از پرنده باید کم بیش تر خیس بخورد تا کامل برطرف شود.

3) جعبه ترکیب :

جعبه ترکیب را باز کند و به دنبال هر گونه اتصال شل ، کثیف و یا مقطوع گردد و در صورت لزوم اشکالات را برطرف نماید. از یک ولت متر و آمپر سنج DC برای اندازه گیری و ثبت ولتاژ و جریان در خروجی جعبه ترکیب استفاده کند . اندازه آفتاب درلحظه را یادداشت کند آفتابی نیمه ابری ، تمام ابری فیوز را قطع کند و میزان جریان و ولتاژ مدار بار هر رشته از آرایه  را چک و ثبت نماید. هر اختلاف را بین رشته را برای اصلاح آینده یادداشت نماید.  همین طور می تواند از اطلاعات مدار باز برای به دست آوردن کاهش خروج آرایه در طول زمان مصرف کند. فیوزها را وصل کند و جعبه ترکیب را ببندد.

4) در خانه

اتصال برق را با مصرف کلید قطع جریان ، منفصل کند. از بخش اهم متر و آو متر برای بررسی اتصال زمین سیستم مصرف کند. مقاومت بیش تر از 25 اهم نشان گر وجود خوردگی و یا اتصال ضعیف در این صورت عیب را یافته و تصحیح کند. اگر به کار گرفتن کلید قطع اتصال باعث قطعی سیم زمین شد بایست برای تصحیح  این عیب  آن را دوباره وصل نماید. تمام کلید قطع اتصال را وارسی کند و به دنبال خطا اتصال به زمین بگردد.

5) درمکان اینورتر

اینورتر را خاموش کرده و در آن به دنبال اتصال و یا سیم کثیف ، شل و یا مقطوع گردد. دنبال اشکال ناشی از خطا اتصال به زمین بگردد وآن را تصحیح کند . سیستم را روشن کرده و شروع به کار درست سیستم و تولید جریان برق AC  به دست اینورتر را ارزیابی کند.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A