مبدل ولتاژ

مبدل ولتاژ و انواع آن :

سال ها است که مبدل ولتاژ و تهیه آن به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه های برق صنعتی مورد تحقیق و بررسی است.با توجه به نوع استفاده و تبدیل نوع ولتاژی که مورد تغییر است انتخاب می شوند.مثلا اگر یکسو سازی ولتاژ را در نظر داشته باشیم از یک نوع مبدل به نام ac/dc  استفاده می کنیم.هم اکنون انواع آن را باهم نقد و بررسی می کنیم.

 

مبدل ولتاژ DC/DC یا کانورتر :DC /DC  CONVERTER نوعی از مبدل است که ولتاژ DC را از یک سطح به سطح ولتاژ دیگر تبدیل می کند و در واقع ولتاژی که خارج می شود می تواند از ولتاژی که وارد می شود زیادتر یا کمتر باشد.انواع آن شامل مبدل باک، مبدل بوست، مبدل کاک، مبدل تمام پل می باشد.

 

مبدل ولتاژ AC/DC یا منبع تغذیه : این نوع مبدل ها در مقابل DC/DC ها هستند که خاصیت یکسو کنندگی دارند و جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کنند.منبع تغذیه می توان انرژی الکتریکی را برای چندین بار مصرفی تامین کند و حتی می تواند صورت دیگری از انرژی مثلا مکانیکی یا خورشیدی را به انرژی برق تبدیل کند.انواع آن شامل باتری، منبع تغذیه AC/DC می باشد.

 

  اینورتر یا مبدل  DC/AC : اینورتر به نام اینورتور نیز شناخته می شوند که این نوع مبدل ولتاژ DC  را به AC مبدل کرده و جریانی که مستقیم است را به متناوب تبدیل می کند. انواع اینورتر شامل اینورتر متصل به شبکه، اینورتر مستقل از شبکه، اینورتر سینوسی، اینورتر شبه سینوسی مورد مصرف است.

 

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد مبدل ولتاژ و انواع آن هستید اخبارو مقالات سایت ما را پی گیری کنید.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A