کانکتور پنل خورشیدی | خرید و قیمت

کانکتور پنل خورشیدی | خرید و قیمت - 5.0 out of 5 1 based on 3 votes

خرید کانکتور پنل خورشیدی می تواند جواب گوی احتیاجات مختلف ما در زمینه ی اتصال پنل های خورشیدی باشد.این نوع اتصال دهنده ضد آب است یعنی هر آبی که بخواهد بر روی آن نفوذ کند و حتی در شرایط بد محیطی نیز قابل استفاده خواهد بود و تا ساعت ها فعالیت می کند مثل باران و باد و آفتاب شدید هیچ آسیبی نمی بیند.کانکتور پنل خورشیدی (کانکتور mc4) می تواند تا تعداد بالایی از پنل خورشیدی را با هم سری و حتی موازی می کند.ظرافتی که در این اتصال بین پنل های خورشیدی به وجود می آید را در هیچ قطعه دیگری خورشیدی نمی توان مشاهده کرد.پر واضح است کانکتور پنل خورشیدی که استاندارد مخصوص خود را داشته باشد مثل یو ال.اثر بخشی کانکتور پنل خورشیدی در مقابل لنت ها و چسب برق ها قابل ستایش است.

اتصالات و کانکتورهای MC4 اتصالات الکتریکی هستند که معمولاً برای اتصال پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند. MC در MC4 مخفف کارخانه سازنده Multi-Contact (در حال حاضر اتصالات برقی Stäubli) و 4 برای پین تماس با قطر 4 میلی متر است. 

MC4 اجازه می دهد تا با فشار دادن اتصالات از پانل های مجاور به هم با دست ، رشته های پانل به راحتی ساخته شود و به هم متصل شوند ، اما برای جدا کردن آنها به ابزاری احتیاج دارد تا اطمینان حاصل شود که هنگام کشیدن کابل ها به طور تصادفی قطع نمی شوند. 

MC4 و محصولات سازگار امروزه در بازار خورشیدی جهانی هستند و تقریباً به کلیه صفحات خورشیدی تولید شده از حدود سال 2011 مجهز شده اند. کانکتور های خورشیدی در ابتدا برای 600 ولت رتبه بندی شده است ، نسخه های جدیدتر با 1500 ولت رتبه بندی می شوند ، که امکان ایجاد رشته های طولانی تر را فراهم می کند.

کانکتور خورشیدی MC4 چیست؟ این اتصالات خورشیدی چه کاری باید انجام دهند و از کجا استفاده می شوند؟

انواع مختلفی از اتصالات PV به هم پیوسته وجود دارد. این مقاله مربوط به اتصالات خورشیدی MC4 است ، اما همین اصول برای سایر اتصالات خورشیدی مانند Amphenol H4 ، Tyco و SMK نیز معتبر است.

کانکتور خورشیدی MC4 چیست؟

پانل های خورشیدی PV به کابل های خورشیدی وصل شده اند تا بتوانند الکتریسیته تولید شده به مدار خورشیدی را حمل کنند.

اتصال کابلهای خورشیدی با اتصال دهنده های PV استاندارد ، معمولاً با به اصطلاح اتصال خورشیدی MC4 صورت می گیرد.

بیشتر پنل های خورشیدی مدرن با سیمهای ساخته شده ساخته شده اند که دارای اتصالات خورشیدی MC4 در انتهای آن هستند.

کانکتورهای خورشیدی MC4 اتصال دهنده هایی هستند که به کمک آنها یکی از آنها به کابل های خورشیدی در سیستم PV خورشیدی وصل می شود. اتصالات خورشیدی MC4 برای صرفه جویی در وقت و کابل کشی سریال و موازی ماژول ها در سیستم های PV خورشیدی است.

اصطلاح "MC" به معنای "Multi Contact" نام تجاری تولید کننده ایالات متحده است. رقم 4 مخفف مقطع پین مخاطب در mm2 است.

 مزیت اتصال دهنده های خورشیدی MC4 این است که می توان آنها را به صورت دستی جمع کرد. پس از پیوستن ، می توانید اتصال پلاگین را فقط با یک ابزار مناسب آزاد کنید. اگر به عنوان مثال کابل خورشیدی را بکشید ، از انتشار هرگونه اتصال پلاگین MC4 جلوگیری می کند.

کانکتور mc4
نمایندگی کانکتور mc4

ساختار و اصل عملکرد اتصالات خورشیدی MC4

یک کانکتور خورشیدی MC4 ساختاری مشابه با سوکت دارد. این دو بخش است: کانکتور MC4 زن و کانکتور MC4 نر.

با اتصال دهنده های خورشیدی MC4 ، فقط باید به کابل های خورشیدی بپیوندید ، که قطر مناسبی دارند. در غیر این صورت ، اتصال به درستی بسته نشده است.

مناسب ترین آنها کابل های خورشیدی دو جداره هستند که علاوه بر ایزولاسیون معمولی دارای یک کت سیاه به اصطلاح هستند که از نور UV محافظت می کند.

بنابراین ، چنین کابلهای خورشیدی در برابر نور خورشید و تأثیرات هوا مقاوم هستند ، بنابراین از گرما ، رطوبت و تغییر دما در امان هستند. همچنین کانکتورهای خورشیدی MC4 دارای این مقاومت ها هستند.

نحوه اتصال کانکتورهای خورشیدی MC4 و کابلهای فرمت MC4

کابل های خورشیدی با کمک دو روش مرتبط هستند:

به طور معمول از طریق فرآیند چین دار (یک ابزار چنگک زدن لازم است)

نکته متخصص: بسیاری از تولیدکنندگان کابل دستورالعمل مفصلی را برای استفاده درمورد ابزارهای مناسب و نحوه استفاده از آنها ارائه می دهند.

روش دیگر ، با روش لحیم کاری.

سیستم های خورشیدی بزرگتر که به صورت سیم کشی به هم وصل شده اند نیاز به یک اتصال استاندارد دارند که می توانند سطح انرژی بالاتری را تحمل کنند. کانکتور MC4 نیاز را کاملاً متناسب می کند. بیشتر پنل های خورشیدی بزرگتر با بیش از 50 وات با کانکتورهای MC4 که در حال حاضر روی آنها قرار دارد.

MC4 مخفف "Multi-Contact ، 4 میلی متر" است و یک استاندارد در صنعت انرژی های تجدید پذیر است. این یک محفظه پلاستیکی گرد با یک هادی واحد در یک پیکربندی زن و مرد زوج است که توسط شرکت چند مخاطب ایجاد شده است.

با تشکر از شما که این مقاله را خواندید، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفید در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

شماره تماس برای مشاوره تلفنی با متخصصین ما : 02133999115

مشاهده محصولات کانکتور پنل خورشیدی اینورتر گروپ 

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A